20 Oct 2016

Umur Adam-Kes Lahir Akhir Tahun

Assalamualaikum w.b.t

Adam lahir 30.12.2012, so kalau kira ikut tahun Adam dah 4 tahun ,tapi kalau kira ikut tarikh lahir, Adam baru 3 tahun 10 bulan. Nak dijadikan cerita, cikgu taska Adam asyik terlupa yang adam dah 4 tahun. Hari tu siap nak bagi borang untuk kemasukkan tahun 2017. 
Last week:

"Ada tak lagi cikgu pesan suruh ambil gambar graduasi kat kedai gambar?"
"Gambar graduasi? takde pun.."
"Oo..ok, minta puan tolong ke kedai gambar untuk ambil gambar graduasi Adam"

***muka blur***

"Sebab jurugambar tu dah datang ambil gambar graduasi budak-budak lain kat taska ni"
"Oo..yeke? sebab takde pulak cikgu pesan pape pasal gambar graduasi, kebetulan Adam tak sihat minggu lepas...tu yang tak hantar ke taska"

Aku agak ni mesti kes terlupa yang Adam dah 4 tahun dan akan habis belajar kat taska akhir tahun ni.Itu yang terlupa nak bagitahu awal-awal pasal hari ambil gambar graduasi. Bhahahaha~ 

So hari sabtu baru ni aku dan Mr.ALM bawa Adam ke kedai gambar. Uncle kedai tu cakap semua gambar untuk TPKM dah siap print dan diframekan. Aku dah cuak giler sebab takut Adam sedih nanti sebab tak ada gambar dia dan kawan-kawannya. Tapi dah tak boleh nak edit gambar yang ramai-ramai tu if nak masukkan gambar Adam sorang. Okay, ibu is redho dah...just proceed untuk ambil gambar Adam sorang-sorang je dah. Punyalah gigih uncle tu nak suruh Adam senyum elok-elok. Siap tanya aku:

"Dia memang senyum macam ni ek?"

Aku dan Mr.ALM hanya mampu tergelak je..hahahaha...senyuman paksa tu namanya! =)

Ahmad Adam Alzam Bin Almanizam

4 comments:

  1. comel nye abang adaaaaaammmmmm. best nye jan :) suke tengok. xsabo tnggu adam aku pulak. hiks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..sabo..nanti ble dah beso,otomatik akn rindu time diorang kecik plak😄

      Delete
  2. Comelnyaaaa adam 😍 takpelah tak dapat bergambar bersama kawan2. Ada jugak gambar konvo tadika ni haa. Hee. Semoga membesar dengan baik adam =)

    ReplyDelete